ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ-TRANSLATE PAGE

Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2017

Σφοδρός κόλαφος για την τραγωδία στο Σαρωνικό! «Η υπόθεση είναι πιο δυσώδης και από το μαζούτ που χύθηκε»

Αποτέλεσμα εικόνας για ν τραγωδία στο Σαρωνικό
Λίγα λόγια για την τραγωδία στο Σαρωνικό

Καταρχάς, το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας εκδίδεται από το νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο και, μεταξύ άλλων, το κατατάσσει σε κλάση. Ο νηογνώμονας είναι ιδιωτική εταιρεία, η οποία όμως λαμβάνει άδεια λειτουργίας από το κράτος. Ο ελληνικός νηογνώμονας αδειοδοτείται από το ελληνικό κράτος. Από όσο διαβάζουμε, το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας είχε λήξει. Τι σημαίνει αυτό; Ότι το πλοίο είναι αναξιόπλοο, είτε σε επίπεδο ικανότητας μεταφοράς φορτίου είτε σε επίπεδο ναυσιπλοΐας. Ωστόσο, το πιστοποιητικό πήρε παράταση δυο μηνών. Σ’ αυτή την περίπτωση, οι ευθύνες του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι τεράστιες και συνάμα εγκληματικές. Διότι ένα πλοίο ηλικίας 40+ ετών δεν μπορεί να είναι αξιόπλοο. Είναι κινητός θάνατος. Όταν όμως ένα πλοίο δεν είναι αξιόπλοο, δεν ναυλώνεται. Βασικός όρος στη σύναψη ενός ναυλοσυμφώνου είναι το «seaworthiness», το οποίο διατυπώνεται αναλυτικά αναλόγως του τύπου του ναυλοσυμφώνου.

Ο φερόμενος ως πλοιοκτήτης δήλωσε ότι το σκάφος ήταν ανασφάλιστο. Πιθανώς, ψεύδεται. Τα πλοία ασφαλίζονται ως «hull & machinery», ασφαλίζονται στο P & I Club και ασφαλίζονται και για war risk. Το «hull & machinery» καλύπτει ότι δεν καλύπτουν οι υπόλοιποι. Η ασφάλεια του φορτίου δεν πληρώνει τον κάτοχό του αν αποδειχθεί δόλος, αν η ζημιά του φορτίου είναι συνηθισμένη για το είδος του, αν υπάρχει κακή στοιβασία ή αν η ζημιά προκύψει εξαιτίας αναξιοπλοΐας. Βάσει των ανωτέρω, το σκάφος θα πρέπει να ήταν ασφαλισμένο και για το φορτίο του και για το σκάφος & μηχανή. Όσον αφορά στις αποζημιώσεις λόγω ρυπάνσεως, το P & I Club δεν καλύπτει όλες τις περιπτώσεις. Η δε ευθύνη του πλοιοκτήτη δεν είναι απεριόριστη όπως ισχύει στις ΗΠΑ (ΟPA 1990). O δε πλοιοκτήτης δεν έχει επίσης ευθύνη, αν υπάρχει ναύλωση κενού σκάφους, κάτι το οποίο δεν ισχύει σ’ αυτή την περίπτωση.
Όσον αφορά στον πλοίαρχο, έχει ευθύνη. Στο σκάφος δεν υπήρχε τήρηση φυλακής γέφυρας κατά το αγκυροβόλιο, όπως προβλέπεται από την STCW και τον ISM. Επίσης, δεν έγινε εκπομπή σήματος κινδύνου. Η δε επάνδρωση ήταν ανεπαρκής, γεγονός που αποτελεί αιτία απαγορεύσεως απόπλου και κρατήσεως (detention) του σκάφους. Υπενθυμίζουμε ότι το πιστοποιητικό ασφαλούς επανδρώσεως εκδίδεται από τη Σημαία του πλοίου.
Ακόμη, αναφέρθηκε ότι το πλοίο βυθίστηκε χωρίς να υπάρχει ρήγμα. Εφόσον δεν υπήρξε ρήγμα, πως έγινε εισροή υδάτων; Ένα πλοίο μπορεί να βυθιστεί, αν δεν συντρέχουν άλλες προϋποθέσεις, στην περίπτωση που είναι φορτωμένο λάθος ή υπερφορτωμένο. Αν το μετακεντρικό ύψος (GoM) γίνει αρνητικό, δηλαδή αν το πλοίο αποκτήσει αρνητική ευστάθεια, υπάρχει κίνδυνος εμφανίσεως κλίσεως τυχαίας πλευράς και ανατροπής.
Οι ευθύνες βαραίνουν τόσο τον πλοίαρχο και το πλήρωμα, όσο τον πλοιοκτήτη και το κράτος για τους λόγους που ανέφερα. Και η υπόθεση είναι πιο δυσώδης και από το μαζούτ που χύθηκε.

http://www.pesotithes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου