Για την ιστορία να πούμε πως την τρέχουσα περίοδο 2024-2025 θα συμμετέχουν 93 ομάδες ! Συγκεκριμένα :
Κ16. 18 ομάδες όμιλοι 2
Κ14. 20 ομαδες 3
Κ12. 21 ομαδες 3
Κ10. 22 Ομάδες 4
Κ8. 12 Ομάδες 4
Σύνολο: 93 ομάδες
Ευχαριστούμε τις διοικήσεις των ομάδων για την τεράστια συμμετοχή , πρωτοφανή για τα δεδομένα του ερασιτεχνικού αθλητισμού , καθώς , πλέον υπάρχουν πολλά είδη αθλητισμού που μπορούν να οδηγηθούν οι μικροί μας φίλοι , όπως κολύμπι , μπάσκετ , τέννις , βόλεϋ , στίβο και άλλα !!
Την νέα αγωνιστική περίοδο , η επιτροπη υποδομών , ακούγοντας τις επιθυμίες των προπονητών και υπευθύνων υποδομών , δίνει βάση μεγαλύτερη (αγωνιστικά )στα τμήματα Κ16-14 και 12 ,με το να αγωνιζονται 3 φορές τον Μήνα , απο 2 που ήταν την προηγούμενη αγωνιστική περίοδο !
Τα τμήματα Κ10-8 θα μπορούν να αγωνίζονται απο Δευτέρα έως Παρασκευη , κάθε εβδομάδα και όχι 2 φορές τον Μήνα που ήταν πέρσι , σε συνεννόηση των προπονητών μεταξύ των !
Επίσης θα δώσουμε απο 5 μπάλες νούμερο 4 σε κάθε σύλλογο που διαθέτει τμήματα υποδομών , πλέον των 10 τεμ που δωσαμε σε όλες τις ομάδες που συμμετέχουν στα ανδρικά πρωταθλήματα !!
Για μια χρονιά χωρίς προβλήματα γενικότερα , παραθέτουμε παρακάτω , κάποιες γενικές οδηγίες , παρατηρήσεις που θα βοηθήσουν όλους μας να πάμε το ποδόσφαιρο σε άλλο επίπεδο !
Για να βελτιωθεί λοιπόν το ποδόσφαιρο μικρών ηλικιών, είναι σημαντικό να δώσουμε προσοχή σε διάφορες πτυχές που αφορούν την ανάπτυξη των παιδιών ως αθλητών και ατόμων. Παρακάτω είναι μερικά βήματα που μπορούν να βελτιώσουν τη διαδικασία:
1. Προτεραιότητα στη Διασκέδαση και τη Μάθηση
• Τα παιδιά πρέπει να διασκεδάζουν και να αγαπούν το παιχνίδι. Το κίνητρο για συμμετοχή πρέπει να βασίζεται στη χαρά του παιχνιδιού, όχι στη νίκη ή στην πίεση για επίδοση.
• Οι προπονήσεις να είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να είναι διασκεδαστικές και με παιγνιώδη χαρακτήρα, δίνοντας έμφαση στη δημιουργικότητα.
2. Εκπαίδευση Προπονητών
• Οι προπονητές πρέπει να έχουν ειδική εκπαίδευση για να μπορούν να δουλεύουν με παιδιά. Δεν αρκεί μόνο η γνώση του αθλήματος, αλλά απαιτείται κατανόηση της παιδικής ψυχολογίας και της ανάπτυξης.
• Να δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη των βασικών τεχνικών και τακτικών δεξιοτήτων, αλλά και στις αξίες όπως η συνεργασία και ο σεβασμός.
3. Ανάπτυξη Δεξιοτήτων σε Μικρή Ηλικία
• Στις μικρές ηλικίες, το ποδόσφαιρο θα πρέπει να εστιάζει στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων, όπως ο έλεγχος της μπάλας, η πάσα, η ντρίμπλα και η σωματική ισορροπία.
• Προγράμματα εξάσκησης που στοχεύουν στην ατομική βελτίωση, χωρίς την υπερβολική έμφαση στη νίκη, δημιουργούν πιο ολοκληρωμένους αθλητές μακροπρόθεσμα.
4. Εστίαση στην Ομαδικότητα και τον Χαρακτήρα
• Το ομαδικό πνεύμα είναι θεμελιώδες στο ποδόσφαιρο, ειδικά για τα παιδιά. Να προωθείται η συνεργασία, η επικοινωνία και η κατανόηση της θέσης του καθενός μέσα στην ομάδα.
• Οι αξίες όπως ο σεβασμός στους συμπαίκτες και τους αντιπάλους, η αποδοχή της ήττας και η ταπεινότητα είναι καθοριστικές για την ανάπτυξη των παιδιών.
5. Προστασία από Τραυματισμούς και Φυσική Κατάσταση
• Οι προπονήσεις πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών ώστε να αποφεύγονται τραυματισμοί.
• Να δίνεται έμφαση στην καλή φυσική κατάσταση και στην ευλυγισία των παιδιών, αλλά πάντα σε ισορροπία με την ψυχολογική τους ευεξία.
6. Εμπλοκή των Γονέων με Υγιή Τρόπο
• Οι γονείς πρέπει να υποστηρίζουν τα παιδιά τους με θετικό τρόπο, χωρίς να ασκούν πίεση για αποτελέσματα. Η ενθάρρυνση και η αναγνώριση της προσπάθειας είναι πολύ πιο σημαντικά από τη νίκη.
• Ενημερωτικά σεμινάρια για γονείς, ώστε να κατανοούν πώς μπορούν να υποστηρίξουν σωστά την ανάπτυξη του παιδιού τους στο άθλημα.
7. Συμμετοχή Όλων
• Όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν την ευκαιρία να παίζουν. Οι ομάδες θα πρέπει να επιδιώκουν την ενσωμάτωση και να μην αποκλείουν παιδιά λόγω δυνατοτήτων.
• Να διασφαλίζεται ότι κάθε παιδί έχει την ευκαιρία να αγωνιστεί και να απολαμβάνει το παιχνίδι χωρίς διακρίσεις.
8. Μακροπρόθεσμος Σχεδιασμός
• Ο σχεδιασμός των ακαδημιών ποδοσφαίρου πρέπει να έχει μακροπρόθεσμο ορίζοντα και να μην επικεντρώνεται στα άμεσα αποτελέσματα. Τα παιδιά θα πρέπει να αναπτύσσονται σταδιακά, χτίζοντας τόσο φυσικές όσο και πνευματικές δεξιότητες.
Η σωστή ανάπτυξη των μικρών αθλητών χρειάζεται μια ολιστική προσέγγιση που δεν επικεντρώνεται μόνο στο αγωνιστικό μέρος, αλλά στη γενικότερη ευεξία τους και την καλλιέργεια θετικών αξιών.
Εκ μέρους της Επιτροπής υποδομών !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου